Als Service Monteur bij RJ Networks & Security weet Ruud als geen ander hoe belangrijk het is om klanten te ontzorgen. Met bijna 10 jaar werkervaring binnen het bedrijf is Ruud een belangrijke en zeer ervaren Service Monteur bij RJ Networks & Security. Hij is onderdeel van Team Oranje en werkt samen met drie andere monteurs en één collega op kantoor, en soms met externe krachten voor extra ondersteuning. Zijn expertise ligt voornamelijk in 24/7 uur service en onderhoud, waarbij hij klaarstaat om te helpen bij camera-, brandmeld-, inbraak- en toegangscontrole-installaties. Het spoedig oplossen van storingen is voor zijn team prioriteit. Maar wat maakt de onderhoudsservice van RJ Networks & Security nou zo uniek?
Volgens Ruud zit dat hem voornamelijk in zijn geweldige team van collega’s. “We hebben een klein en gezellig team met veel lekkere eigenwijze mensen,” vertelt hij enthousiast. “We zijn allemaal vakspecialisten en qua karakter ook heel verschillend van elkaar, maar we weten precies hoe we samen kunnen en willen werken. Ook hebben we zo veel raakvlakken dat het nooit een probleem oplevert en het juist echt een aanvulling is. We weten wat we willen, en hoe we dat willen. Dat werkt gewoon ideaal.” Het resultaat van deze samenwerking zijn gemotiveerde medewerkers met een goede en gedegen ervaring over de vloer. Zij weten waar ze over praten en zijn altijd bereid om een stapje extra te doen om klanten te helpen en te ontzorgen. Een klant kan dus altijd op een betrouwbare en deskundige service rekenen.
Maar niet alleen de medewerkers maken de onderhoudsservice uniek, ook de werkwijze van het team draagt bij aan de hoge kwaliteit van de dienstverlening. Omdat er veel vrijheid is binnen het team, kan hij zijn werkdag en werk naar eigen wens inrichten, legt Ruud uit. ‘’Je krijgt ook veel vrijheid en vertrouwen van elkaar en je laat elkaar lekker los, maar we staan wel voor elkaar klaar om te helpen. Je wordt soms in het diepe gegooid, maar er staat wel iemand klaar om je de reddingsboei toe te gooien als dat nodig is.’’
Daarbij vindt Ruud het afwisselende karakter van zijn werk en het klantcontact erg leuk aan zijn baan. “’s Ochtends weet ik niet waar mijn dag in de middag eindigt,” vertelt hij. “Ik heb geen standaard 9 tot 5 baan. Elke dag heeft leuke uitdagingen waarbij je in de ochtend naar een klant gaat waarvan je niet weet hoe lang de klus daar gaat duren.’’ Dit maakt zijn werk dus heel gevarieerd. Ook zegt Ruud: "Er wordt echt naar mijn mening geluisterd. Er heerst een vertrouwde sfeer binnen het team en hoewel iedereen zijn eigen verantwoordelijkheid heeft, staat men altijd klaar om elkaar te helpen.’’
Een onverwachts pluspunt van werken bij RJ Networks & Security is volgens Ruud de verstandhouding tussen de baas en de medewerkers. Roel, de eigenaar van het bedrijf, is volgens hem 'one of the boys'. Hij vertelt ‘’je kunt alles tegen hem zeggen, zelfs als je oververhit bent.’’ Het personeel voelt zich gehoord en gewaardeerd, waardoor zij het beste werk kunnen leveren. Daarom streven de gemotiveerde medewerkers altijd naar de hoogste kwaliteit en klanttevredenheid. Klanten kunnen dus altijd rekenen op een team van vakmensen dat 24/7 klaar staat om storingen spoedig op te lossen en die altijd bereikbaar en bereid zijn om te helpen.